Známe to všichni, je ráno, spěcháme do práce a trolejbus na který čekáme ne a ne přijet. Ucpané vozovky, všude spousta lidí a kdo za to může? V našich myšlenkách, naplněných spěchem, samozřejmě řidiči… Ale díky exkurzi v trolejbusové vozovně jsme přišli na to, že to není tak docela pravda. Sladit všechny vozy, které jsou zrovna v ulicích, není lehkým úkolem. Stejně tak být v pozici řidiče.
O tom všem jsme se přesvědčili 11. března 2009, kdy jsme navštívili vozovnu trolejbusů – Brno Komín. Pan Budínský, který nás po celou dobu provázel, nám velmi podrobně vysvětlil, jak systém funguje.
Trolejbusy jsou pravidelně kontrolovány mechaniky. Při zjištění sebemenší závady, jako je např. drhnutí kola, je autobus odeslán k detailní opravě. Tzn. úplné rozebrání trolejbusu. Jak takto „rozebraný“ trolejbus vypadá a nejen to, je možné vidět ve fotogalerii.
Kromě technických informací o vozidlech jsme se dozvěděli, jaké podmínky musí splňovat zájemce o práci řidiče trolejbusu, jakými zkouškami musí projít a co vše na něj během výkonu povolání může číhat.
A opět se nám potvrdilo, že být řidičem je náročné./
Co jsme tedy všechno prošli a místy i trolejbusem projeli? Parkovací halu trolejbusů, mycí linku, jednotlivé opravny, viděli jsme trolejbusy historické i trolejbusy nové, které denně brázdí naše ulice. Někteří z naší skupiny se trolejbusem svezli poprvé a byl to neuvěřitelný zážitek, jiní se díky zajímavým dotazům, dozvěděli důležité informace.
Celé dopoledne bylo pro všechny jistě nezapomenutelné a těšíme se na návštěvu další brněnské vozovny. Která bude asi na řadě teď?
Trolejbusová vozovna DPMB, 11. 3. 2009 |
Nabízíme praxi studentům sociálních, speciálně pedagogických či výtvarných oborů (VŠ, VOŠ).
Děkujeme za podporu.
Veškeré připomínky zasílejte na adresu webmaster@tyflocentrumbrno.cz
K jakémukoliv užití textů a obrázků, uveřejněných na tomto serveru, je třeba
souhlas provozovatele.
Prohlášení o přístupnosti © TyfloCentrum Brno, o.p.s. 2002-20
Hostováno na WEDOS.CZ