Podmínky poskytování služeb
Obsah
Informace o cenách námi nabízených služeb najdete v Ceníku služeb.
Cílová skupina uživatelů našich služeb
Naše služby poskytujeme
- těžce zrakově postiženým lidem, starším 15 let,
- lidem s kombinovaným typem postižení, je-li jedno z nich zrakové,
starším 15 let.
Výjimky:
- letní tábory pro nevidomé děti (od 7 let věku);
- technické poradenství a zácvik s PC pomůckami;
- těžce zrakově postiženým (i mladším 15 let),
- lidem s motorickým postižením horních končetin (se specifickými potřebami
vzhledem k ovládání PC)
- neslyšícím starším 15 let, kteří si zajistí vhodný způsob tlumočení
Žadatelé o poskytnutí kterékoliv naší služby
- prokáží své zdravotní postižení (průkaz ZTP nebo ZTP/P, případně i
lékařská zpráva)
- poskytnou osobní a kontaktní údaje pro evidenci poskytnutí sociální
služby
- souhlasí s podmínkami poskytování služeb a dodržují pokyny pracovníků
Ke sjednání služby je obvykle nutná osobní návštěva žadatele ve
středisku. Návštěvu je možné sjednat telefonicky, písemně nebo za pomocí
elektronické pošty, viz. kontakty
Návštěvní den pro neobjednané klienty (objednaní klienti mají přednost) je čtvrtek 13:00 - 18:00
Pracovní doba pro objednané klienty je závislá na typu sociální služby, viz. nabídka služeb.
Práva a povinnosti poskytovatele služeb
- Poskytovatel má právo
- určovat způsob poskytování a realizace svých služeb,
- určovat výši úhrady části nákladů na tuto službu.
- Poskytovatel má právo stanovovat podmínky poskytování služeb ze strany uživatele.
- Poskytovatel má právo přerušit poskytování služeb, pokud ze strany uživatele dochází k porušení pravidel poskytování služeb, k porušení pravidel slušnosti a mravnosti.
- Poskytovatel je povinen informovat uživatele o
- podmínkách a způsobu poskytování služby,
- způsobu úhrady za službu, je-li služba s úhradou části nákladů.
- Poskytovatel je povinen řádně poskytovat a realizovat služby podle vnitřních pravidel poskytování služeb.
- Poskytovatel je povinen mít všechna pravidla a veškeré dokumenty v souladu
se Zákonem o sociálních službách.
- Poskytovatel je povinen neprodleně informovat uživatele o všech nastalých změnách v poskytování služeb a dohodnout způsob poskytování služeb ve změněných podmínkách.
Práva a povinnosti uživatele služeb
- Uživatel naší služby má právo být plně informován o
- podmínkách a způsobu poskytování služby,
- způsobu úhrady za službu, je-li služba s úhradou části nákladů.
- Uživatel naší služby má právo vznést námitku proti
- Uživatel má právo se svobodně rozhodnout, zda službu v nabízené podobě využije či nikoliv.
- Pokud se uživatel svobodně rozhodne, že danou službu v nabízené podobě využije, pak je povinen respektovat podmínky a způsob její realizace.
- Uživatel naší služby je povinen zajistit si veškeré informace o službě (dotazem, z tiskovin, z internetu).
- Uživatel je povinen se v případě nejasností neodkladně zeptat nebo upozornit na nesrovnalost a předcházet tak možným nedorozumění z neznalosti či nesprávného pochopení.
- Uživatel je povinen vyvarovat se záměrným lžím nebo zatajování skutečností, které mohou negativně ovlivnit průběh poskytování dané služby nebo mohou uživateli zajistit neoprávněné výhody.
- Uživatel je povinen se chovat podle obvyklých pravidel slušnosti a mravnosti.
- Jakékoliv poškozování dobrého jména poskytovatele či napadání jeho
představitelů a pracovníků ze strany uživatele může být důvodem ukončení
poskytování služeb.
Jaké služby neposkytujeme?
Neposkytujeme níže uvedené služby, můžeme však zprostředkovat jejich
zajištění u dalších poskytovatelů zdravotních či sociálních služeb:
- lékařskou péči (poskytují zdravotnická zařízení);
- pečovatelské a ošetřovatelské služby (poskytují jiní poskytovatelé služeb,
kontakt zprostředkujeme);
- ubytování a stravování (poskytují jiní poskytovatelé služeb, kontakt
zprostředkujeme);
- půjčování knih (poskytují knihovny, kontakt zprostředkujeme);
- prodej pomůcek (poskytují Tyflopomůcky a
specializované firmy, kontakt zprostředkujeme);
- základní nácvik dovedností sebeobsluhy a vaření v domácím prostředí
klientů (poskytuje Tyfloservis);
- výuku prostorové orientace a samostatného pohybu (poskytuje
Tyfloservis);
- základní kurz čtení a psaní Braillova písma pro začátečníky
(poskytuje Tyfloservis);
- nácvik vlastnoručního podpisu (poskytuje Tyfloservis);
- výběr, doporučování a nácvik využívání kompenzačních pomůcek, které
nejsou založeny na bázi PC (poskytuje Tyfloservis);
- poradenství a testování žadatelů o vodící psy (poskytuje
Tyfloservis).
Zpět na Naše služby.